Kärlek och hat går hand i hand

2008-06-22 - 14:21:31 / Nördens ord / 0 Kommentarer
Jag brukade tro att kärlek och hat var varandras motsatser, vitt och svart, yin och yang, man och kvinna. Men nu har jag tänkt om. Folk säger ofta att man ska vara försiktig med orden "hatar" och "älskar" eftersom att de är så starka. Starka är fel ord. De är explosiva känslotillstånd som skriker och slår inom oss. På ungefär samma sätt. Det finns en person som jag hatar något enormt, och det finns mer än en person som jag älskar lika mycket. Känslorna skiljer sig inte så mycket från varandra. Jag skulle vilja säga att hat är den negativa laddningen som människan behöver för att kunna aktivera den positiva laddningen; kärleken.

Kommentarer



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback