Beautiful on the outside

2008-09-29 - 20:50:53 / Nördens ord / 3 Kommentarer
Idag fick jag syn på min spegelbild i en avstängd TV och tänkte direkt; om jag ändå vore vacker. Jag satt och drömde om det en stund innan jag insåg att det inte alls var skönhet jag drömde om. Det var fasader. Målarfärg och paneler. Idag har skönhet kommit att tolkas som kläder, smink och vackert hår. Ja, hos männen gäller kanske inte sminket men det är inte så jäkla stor skillnad. Det är bara det att unga kvinnor lättare tar åt sig ideal och, precis som jag själv, suckar åt  den där ondskefulla spegelbilden.

"Tänk om jag bara hade råd med fler frisörbesök och vackrare kläder. Tänk om min hy var slät och min midja tunnare"

 Jag vill vara vacker, hur blir man det? Alla vackra kvinnor har en konstgjord skönhet för att dölja den verkliga. Jag hatar smink. Det är den fånigaste uppfinningen någonsin.

Kommentarer
Noomie

Alla människor är vackra och inte minst du. Hoppas du får bättre självförtroende, du är också vacker. ha en bra kväll :)

DATUM: 2008-10-04 | TID:00:58:22
HEMSIDA/BLOGG: http://noomies.blogg.se/
Emely

Du har alltid varit vacker och kommer alltid vara.

Hur du än ser dig själv, Evelyne.









<3

DATUM: 2008-10-04 | TID:13:41:34
HEMSIDA/BLOGG: http://brookenpoetry.webblogg.se/
angelikka

det är precis som du skriver. senast imorse kom jag på mig själv att stå framför spegeln och hålla in magen.. Vad tjänar det till?

jag står& fantiserar om att jag vill ha en as platt mage, medan små barn svälter på andra sidan jorden. ingen är perfekt men man måste ju se det fina i ens personlighet& utseende. :)

men vi människor är ju experter på att använda förstoringsglas för att hitta fel& briser.



Du är vacker, iaf det som dina bilder visar! :)

DATUM: 2008-10-04 | TID:23:28:14
HEMSIDA/BLOGG: http://frokenroos.blogg.se/



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback