Motherfucking Facebook

2010-04-06 - 23:13:59 / Nördens ord / 2 Kommentarer

Jag behöver råd!!! Jag är nämligen socialt handikappad. Varför, jo för att jag inte använder facebook. Det här är en sån typiskt grej som bara jag kan få ångest över... Men alltså jag är så jävla envis och har sagt att jag aldrig ska falla för grupptrycket och joina det sjuka fenomenet som är facebook. Men jag känner mig så utanför, ALLA jag känner (utom släkten såklart) pratar om facebook, folk de pratat med på facebook och saker som hänt på facebook. Jag är verkligen efter i allt som händer, och det är sjukt jobbigt. Anledningen till att jag inte vill använda facebook är ,förutom min envishet, att jag är rädd för att bli beroende. Jag vill inte bli en av alla människor som går undan för att kolla min facebook stup i kvarten. Jag vill inte blanda in facebook i alla konversationer, jag tror på att leva i nuet, i verkligheten. Men jag kan inte förneka att facebook vore ett oerhört smidigt sätt att hålla kontakten med folk. Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Det vore kanske bra för mig att kapitulera för en gångs skull och inte vara så förbaskat märkvärdig. Men fan det tar verkligen emot! Nu är det säkert ingen som läser denna text eftersom att den inte ligger på facebook(!) men om någon trots allt gör det så please, tell me what to do!


Kommentarer
Lina

gå med :) det kan ju inte annat än gå åt helvete och då är det ju bara att gå ur :)

DATUM: 2010-04-07 | TID:10:26:11
HEMSIDA/BLOGG: http://krafla.blogg.se/
Anonym

Jag är lite som dig, jag var med i facebook men gick ur för ett år sen pga flera saker. Jag tyckte dels att det tog för mycket tid men så här i efterhand så kan jag påstå att jag var dum som gick med. De flesta av mina vänner på facebook hade en tendens att behöva bekräftelse på allt de skrev, tex "idag har jag haft en superdag med mina barn" eller "äntligen sover mitt barn efter flera timmars mas med att få han/hon i säng" eller "har nu handlat in för släktkalaset och har X antal timmar framför spisen" osv osv, det är så man vill spy ibland. Varför måste alla vänner på facebook veta att man ska ha släktkalas eller veta att ens barn är jobbigt och inte vill sova på kvällen. Jo, det är för att många måste få bekräftelse och genom facebook är det ett sätt att få det. Det som toppar mest är att folk som nyss fött barn slänger in en status att "för 1 timme sen blev jag mamma"! Hur sjukt är inte det, det kan man kalla beroende!



Jag kommer aldrig mer att gå med i facebook, jag tycker att det är överdrivet, visst man hittar gamla kompisar men varför har man inte försökt kontakta dom tidigare då?? Jag kan stolt briljera med att jag inte använder facebook, av många skäl och jag saknar det inte heller, jag blir också irriterad när jag pratar med folk som "har du hört bla bla bla, det stog på facebook"...



Jag tror att facebook kommer dö ut om några år, det kommer bli en totalflopp och då kommer alla som är beroende av facebook få abstinenser och plötsligt inte veta vad dom ska göra av sin tid.



Alla gör som dom vill och jag kan förstå att du känner dig lite "utanför" om du inte är med, men se så här på det, om inte dina verkliga vänner kontaktar dig genom att ringa eller skicka sms för att du inte är med i facebook, ja är de då riktiga vänner. Telefonsamtal får inte ersättas av facebook, behöver inte människan mänsklig kontakt? Nä, vänner som bara är din vän på facebook kan man klara sig utan.



Lycka till med ditt val:)

DATUM: 2010-06-12 | TID:11:54:04



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback