Crisis Core

2010-03-25 - 19:58:01 / Nördens ord / 0 Kommentarer
Äntligen har jag fått hem Crisis Core. De tre senaste dygnen har jag spelat som en dåre, trots att jag har två jobb, en viktig uppsats och ett körkort att tänka på. Jag kan helt enkelt inte slita mig från det här spelet. Varje gång en bekant karaktär från FFVII dyker upp tar hjärtat ett skutt och jag blir alldeles varm inombords. Nu tror (hoppas!) jag att jag inte kommit så långt i spelet ännu. Men redan nu förundras jag över vilka perspektiv kända karaktärer och platser visas ur. Jag skäms nästan lite över vilken mes Cloud faktiskt är, men blir däremot ännu mer förälskad i Aerith. Hojos labb är en utav platserna som ser likadant ut i båda spelen, det är en grym känsla när man känner igen platser i spel!

Även stridssystemet är nice, det är lätt att komma in i spelet, allting går redan automatiskt. Och filmklippen är värdiga Advent Children. Ja...liksom...allt är helt underbart...



Bilden är lånad härifrån.

Kommentarer



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback