Colors all are brighter when you’re near

2008-06-12 - 23:06:32 / Scrapbooking / 0 Kommentarer
Idag deltog jag tillsammans med farmor och Monica i Ulricas färgläggningskurs. Vi fick lära oss teknikerna att färglägga stämplade motiv med Promakerpennor, Distressfärger och akvarellpennor. Jag hade sedan tidigare ett antal distressfärger, men jag har aldrig riktigt hajat tekniken. Hur som helst så känner jag verkligen att jag fick ut en hel del av den här kursen. Här nedan har jag infogat bilder på tre av de motiv vi fick färglägga, och skrivit färgtekniken över bilden.



Jag måste säga att alla tekniker var grymt roliga, men det vore ju så fantastisk roligt att ha råd med lite promakerpennor. Eller många. Jag är sådan att om jag köper de viktigaste färgerna så inser jag en timme efteråt att tio färger till är minst lika viktiga. Prioritering är inte direkt min starka sida. Den billigaste tekniken måste iallafall vara akvarellpennor. Visserligen kan en låda med pennor kosta över tusenlappen, men tur som jag har så har jag världens snällaste farmor. Hon hade nämligen köpt akvarellpennor för 39 spänn (!) på Claes Olssons! Imorgon ska jag självfallet testa dem. Det blir nog även att ge mina distressfärger ett nytt försök, nu när jag vet hur man gör. Tack Ulrica för en lyckad kurs!



Kommentarer



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback