Full rulle

2008-06-29 - 11:11:44 / Livet som är mitt / 0 Kommentarer

Igår kväll var jag för trött för att blogga, så nu tänkte jag skriva ner gårdagen i korthet. Om ni orkar läsa hela förstår ni säkert varför jag var så trött framåt kvällningen! Om ni inte orkar läsa, scrolla ner och kolla på de tre bilderna längst ner i inlägget!

Jag gick upp klockan sju, klockan nio tog jag moppen och hämtade Linnéa. Sedan åkte vi till tågstationen, vi var där en minut innan tåget anlände. Efter en kvart var vi hur som helst i Västerås. Vi började med Myrornas. Jag hade aldrig varit där förut så jag visste inte att det var så fint! Många second hand affärer brukar ju lukta lite mystiskt, men inte här inte. (däremot gick vi senare av en slump in på SOLO, där en tröja kostade 1500, och där inne luktade det skit! = sensmoral)

Vi fick vänta på tåget hem i en och en halv timme, fattigare men lyckligare. Det känns verkligen som att Linnéa och Evelyne har hittat tillbaka till varandra! När vi äntligen var hemma i Enköping hann vi precis gå till cykelstället med tak där moppen stod parkerad när det började hagla. ENORMA hagel...korn? Jag vet inte vad det heter! Hur som helst fick vi alltså stå och vänta i 20-30 minuter medans vädret frisknade till. Sedan åkte vi och tankade, vilket kostade tio kronor mer än för ett år sedan. Suck.

När vi kom hem kom jag plötsligt på att våra småkatter fyllde ett år! Alltså var det pang på med att göra en relativt stor tårta som var borta på max fem minuter. Stitch fick en trevlig kulmage på köpet. Jag önskar bara att Askan och Lucifer vore hemma, som det var nu fick vi bara fira två av fyra underbara katter. Det kändes sorgligt. Men Nisse och framförallt Stitch vet alltid hur de ska pigga upp mig! Kolla bara in Nisses tunga på bilden!

Sedan åkte vi till stallet där Linnéa fick skritta några varv runt banan med Våfflan. Det riktigt ömmar i hjärtat av att se hur lugn och snäll han är! När jag red fick jag till en början bra tölt på honom, men sedan blev det knas så vi höll oss till trav. Galoppen däremot var fantastisk! Lugn och energisk på samma gång var Våfflan när han rundade hörnen hur fint som helst!

Sen åkte vi hem till mig och så småning om skjutsade jag hem Linnéa på moppen. Det var en rolig men extremt ansträngande dag, det tog bara tjugo minuter innan jag somnade trots att jag inte tog stilnoct! I alla fall var himmelen så fin på kvällen att jag var tvungen att fotografera den. Bilderna här under är helt oredigerade.




Kommentarer



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback