Money money money...

2008-06-22 - 17:32:43 / Livet som är mitt / 0 Kommentarer
Nu sitter jag inne på Engströms och önskar att jag hade mer pengar än vad det patetiska studiebidraget erbjuder. Jag blir så upprörd varje gång jag tänker på alla förbaskade bidrag. Vi som studerar måste vara utan pengar hela sommarlovet om vi inte tar ett sommarjobb, men hallå! Ska man inte vara LEDIG och VILA UPP SIG på sommarlovet?! Och är inte sommaren den tid då man som mest behöver pengar?! Eller är det bara mina önskningar som vaknar under denna varma årstid? Världen är så orättvis, och jag är så arg på mig själv för att jag inte kan acceptera det. Dessutom är jag arg över att världen är så fixerad vid pengar. Jag är inte bättre än någon annan, ser jag en fet sedelbunt spritter det i fingrarna på mig, men jag märker det åtminstonde och jag tycker inte om det. Jag avskyr att vara beroende av något så ytligt som pengar.

Kommentarer



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback