Things that make you smile

2008-06-11 - 17:03:50 / Nördens ord / 0 Kommentarer
Igår fick jag två paket på posten som gjorde min dag, förmodligen hela veckan.
 Det näst bästa paketet innehöll Det femte elementet av Luc Besson på DVD. Eftersom att filmen slutat säljas i Sverige är jag minst sagt i extas efter att ha köpt den på www.tradera.com. Milla Jovovich är helt klart i sin bästa roll som Leeloo! I vanliga fall är jag inte det minsta förtjust i Bruce Willis, men i den här filmen är han faktiskt helt okej. Dessutom ger Ian Holms medverkan ger som vanligt höga plus.


Men det bästa paketet var ändå en serietidning. Och inte vilken serietidning som helst utan nämligen Buffy the vampire slayer season eight, The long way home! Jag måste erkänna att jag trodde det var en vanlig textbok jag beställt, men det här var så mycket bättre! Jag hade väldigt låga förväntningar på den här boken, eftersom att inget kan slå Buffy på TV. Det håller jkag fortfarande fast vid, men den här boken är ett mirakel! Samma gamla Buffystämning som det alltid har varit. Whedon skriver som vanligt bättre än någon annan, och Georges Jeantys utsökta bilder gör boken komplett. När det sedan visade sig att The long way home bara är första volymen i säsong åtta blev jag som tokig! Här ska köpas in så att det bara tjuter om det!

Så, efter att ha sett filmen två gånger och läst boken en gång är jag på ovanligt bra humör.

Kommentarer



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback