En mindre trevlig ridtur...

2009-07-20 - 21:56:46 / Djur / 3 Kommentarer
Idag när jag och Sandra var ute och red hände något riktigt läskigt. Vi skrittade precis i slutet av en inte alls särskilt brant nerförsbacke (på en grusväg) när Frodi plötsligt gick omkull! Jag kände hur frambenen vek sig under honom och det enda jag kunde tänka var på Frodis nacke, jag var livrädd för att han skulle bryta den! Efter ett par försök lyckades han resa sig och klarade sig med blodiga framknän. Han vart som tur var inte halt, han slog som tur var inte ut tänderna, jag hamnade som tur var inte under honom osv osv.... Jag var så orolig för honom, men han verkade bara glad över all extra havre och uppmärksamhet han fick när vi kom hem till stallet.


(Bilden tog Carro i förrgår.)

Kommentarer
Carro

Oh fy! får han biotin eller nått liknande? det kan ju hända att hans ben inte är i lika fin topptrim som vanligt, han börjar ju tyvärr bli lite med åren, men bara lite :) Våfflan fick det för att hålla leder och ben och allt i topp och han var superfresh. eller han kanske bara snubblade men endå

DATUM: 2009-07-21 | TID:10:42:27
HEMSIDA/BLOGG: http://krafla.blogg.se/
Carro

Oj, usch. Det känns så hemskt när hästrna går omkull. Alla bilder på vad som skulle kunna ske flyger genom ens huvud.

DATUM: 2009-08-13 | TID:14:43:30
HEMSIDA/BLOGG: http://iamcarro.blogg.se/
Linnea

Oj,läskigt! Min kompis gick omkull med sin favoritponny på ridskolan hon rider och jag var inte med man har hört om det, hennes knä slog i en bom och hon har fortfarande ont, en månad efter!

Olyckligt då hästen går omkull och hästen/ryttaren skadar sig.

Har aldrig hänt mig, fast en den läskiga avramlingar har man tagit sig igenom!

DATUM: 2009-08-13 | TID:20:53:21
HEMSIDA/BLOGG: http://enlinnea.webblogg.se/



NAMN:


E-POSTADRESS: (publiceras ej)


HEMSIDA/BLOGGADRESS:


KOMMENTAR:

Kom ihåg mig?
Trackback